Ahad, 16 November 2008

d'typ3s 0f bL5n aT AKHIRAT

Jenis Hukuman Buat Wanita Di Akhirat....... tetapi dinasihatkan agar kaum lelaki juga tidak ketinggalan untuk membacanya kerana setiap manusia mempunyai tanggungjawab terhadap orang di bawah jagaan nya termasuklah isterinya( jika sudah berkahwin) ibu dan adik perempuannya (jika ayah sudah tiada) dan juga anak perempuannya..

Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihatRasulullah menangis maka dia datang bersamaFatimah. Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulmenangis. Baginda menjawab, "Pada malam aku di-isra'-kan, aku melihat perempuan-perempuan yangsedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulahsebabnya mengapa aku menangis. Kerana,menyaksikan mereka yang sangat berat danmengerikan siksanya.

Puteri Rasulullah kemudian menanyakan apa yangdilihat ayahandanya. "Aku lihat ada perempuandigantung rambutnya, otaknya mendidih.Aku lihat perempuan digantung lidahnya,tangannya diikat ke belakang dantimah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.Aku lihat perempuan tergantang kedua kakinyadengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kala jengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badannyasendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Sertaaku lihat perempuanyang bermuka hitam, memakan tali perutnyasendiri. Aku lihat perempuan yang telinganyapekak dan matanya buta, dimasukkan kedalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknyakeluar dari lubang hidung, badannya berbau busukkarena penyakit sopak dan kusta.

Aku lihat perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar,beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya. Aku lihatperempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkanapi masuk melalui mulut dan keluar dari duburnyasementara malaikat memukulnya dengan pentungdari api neraka," kata Nabi.

*Rasulullah menjawab, "Wahai puteriku, adapunmereka yang tergantung rambutnya hinggaotaknya mendidih adalah wanita yang tidakmenutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-lakiyang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang digantung susunya adalah isteriyang 'mengotori' tempat tidurnya.

*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialahperempuan yang tidak taat kepada suaminya, iakeluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuanyang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialahkerana ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

*Perempuan yang memotong badannya sendiridengan gunting api neraka keranaia memperkenalkan dirinya kepada orang yangkepada orang lain bersolek dan berhias supayakecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannyake atas ubun-ubunnya diulurkan ular dankala jengking padanya kerana dia shalat tapitidak mengamalkannya dan tidak mahu mandi junub.

*Perempuan yang kepalanya seperti babi danbadannya seperti himar ialah tukang umpat danpendusta. Perempuan yang menyerupai anjingialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.

Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan!

Nau'zubillahi min zalik...........