Khamis, 5 Mei 2011

"sambungan"

Setelah kian lama masa berjalan,,Ira kini sudah habis menduduki SPM yang dihadapinya..Alhamdulillah dia telah berjaya dengan keputusan 10A dalam genggamannya setelah meredah onak duri yang dihadapinya.. Penyakit yang dialaminya selama ini, sudah pun sembuh setelah menjalani pembedahan.. Namun ada satu perkara yang tidak boleh diterima Ira.. Ibu yang Ira tolak pergi selama ini telah pergi meninggalkan Ira selama-lamanya..Ira tidak dapat menatap wajah ibunya di hujung masa ketika ibunya melafazkan nafas terakhir kerana Ira sedang menghadapi peperiksaan.. Kini, Ira dapat bernafas dengan bantuan paru-paru ibunya yang telah didrma oleh ibunya.. Ira berasa bersalah atas perbuatan dia selama ini pada ibunya.. Namun,,ada pembingbing Ira yang terus menyokong Ira selama ini..

Jadi,,Ira kini tetap meneruskan kehidupannya seperti sediakala di samping membawa amanah ibunya untuk menjaga emaknya hingga hujung akhir hayatnya.. Lantas,,Ira meniatkan sebagai menebus segala dosa-dosa Ira terhadap ibunya..

So, moral dari sebuah kisah yang tidak seberapa ini, hargailah insan yang telah mengandungkan kita selama 9 bulan walaupun dia bukanlah menjaga kita selama kita ada di muka bumi ini.. Ingatlah, tiadanya kita di muka bumi ini jika mereka tiada.. Nasihat ini, bukanlah untuk anda semua tetapi untuk saya disini juga..Sekian...